Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Leadership ve vedení organizací poskytujících sociální služby
Kučerová, Michaela ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Mertl, Jiří (oponent)
Diplomová práce na téma Leadership ve vedení organizací poskytujících sociální služby se věnuje manažerům sociálních služeb a zabývá se tím, jakým způsobem posilují a rozvíjí dovednosti leadershipu. Leadership je důležitý v řízení sociálních služeb, protože umožňuje efektivní vedení týmu zaměřenému na dosažení společných cílů a zlepšení kvality služeb poskytovaných uživatelům. Při vedení týmu může být pozorována variabilita v používání přístupu k leadershipu. Zatímco někteří manažeři se mohou spoléhat především na své schopnosti a aplikace dovedností leadershipu může být spíše intuitivní, jiní mohou vědomě aplikovat specifické dovednosti leadershipu. V teoretické části práce jsou vyjasněny pojmy management a leadership a je popsán rozdíl mezi manažery a lídry. Tyto pojmy jsou dále vztahovány ke kontextu sociálních služeb a rozvíjí se téma dovedností leadershipu a toho, jakým způsobem lze tyto dovednosti aplikovat při řízení sociálních služeb. Empirická část práce se zaměřuje na zodpovězení otázky "Jakým způsobem manažer v praxi sociálních služeb posiluje a rozvíjí dovednosti leadershipu?". Pro výzkum je použit kvalitativní přístup a respondenty jsou linioví manažeři v sociálních službách, kteří byli podrobeni polostrukturovanému rozhovoru. Výzkum zjistil, že manažeři v sociálních službách využívají...
Analýza nejvýznamnějších teorií leadershipu v akademických periodikách v období 1990-2014
Procházka, Ondřej ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na obsahovou analýzu článků akademických periodik, věnujících se leadershipu, ve sledovaném období let 1990 až 2014. Cílem práce je na základě obsahové analýzy vytvořit přehled nejcitovanějších teorií v oblasti leadershipu v akademických periodikách v období let 1990 až 2014. Nejprve je vymezen pojem leadership a popsán vývoj jeho chápání odborníky, následně jsou uvedeny nejvýznamnější teorie leadershipu, vzniklé před rokem 1990. Poté je popsán postup a metodologie obsahové analýzy a uvedeny výsledky, které jsou následně reflektovány. Na základě obsahové analýzy jsou následně nejvýznamnější teorie leadershipu v období 1990 až 2014 samostatně představeny. Klíčová slova: leadership, vůdce, teorie vlastností, teorie dovedností, situační teorie leadershipu, kontingenční teorie leadershipu, behavioristická teorie leadershipu, transformační leadership, teorie Leader-Member Exchange, autentický leadership, etický leadership, obsahová analýza, akademická periodika
Spefika vedení a rozvoje projektovych týmů v IS/ICT
Hamza, Jan ; Pavlica, Karel (vedoucí práce) ; Bláha, Jiří (oponent) ; Pour, Jan (oponent)
Projektové řízení je v dnešní době základem činností většiny společností, ať již lokálních či nadnárodních korporací, bez ohledu na sektor, v kterém se pohybují. Za kolébku projektového řízení lze považovat stavebnictví díky nutnosti sledovat návaznost prací. S přijetím konceptu projektového řízení i do dalších sektorů -- zejména zabývajících se informačními systémy a telekomunikačními technologiemi -- dostalo projektové řízení nový směr. K zmíněnému vývoji přidejme trend orientace na rozvoj a péči o lidské zdroje -- zejména zdůraznění vlivu tzv. měkkých dovedností (soft skills) na manažerskou práci -- a dostaneme se k dvěma protichůdným tendencím. Na jedné straně je to značný rozvoj projektových metodik orientujících se především na administrativní podchycení celého procesu projektového řízení (plánování, řízení, vykazování, reporting). Na straně druhé jsou to tréninkové metody zabývající se rozvojem měkkých dovedností (ať jde o týmovou práci, rozvoj kreativity, komunikační dovednosti nebo dovednosti pro vedení lidí). Stranou však zůstává integrace obou přístupů. Hlavním cílem práce je určit, zda lze projektové týmy považovat za skutečné týmy, jak je definuje současná teorie, či zda jde o specifické pracovní skupiny. Dílčí cíle práce jsou: 1) zjistit, jaké klíčové dovednosti potřebují projektoví manažeři pro vedení týmů, 2) zjistit, jaké klíčové měkké dovednosti potřebují členové projektových týmů pro efektivní práci v týmu a 3) zjistit, jak pracují projektové týmy se znalostmi. Výzkum si kladl za cíl zmapovat pozici projektového manažera jako vedoucího projektového týmu s důrazem na problematiku tzv. měkkých dovedností (soft skills) v projektově řízené organizaci -- šlo tedy o mapující výzkumnou studii. Pro naplnění cíle práce bylo důležité rozlišit tři možné pohledy na zkoumanou problematiku, které umožnily zachytit situaci v několika stávajících projektových týmech z různých úhlů pohledu (projektový manažer, člen týmu, vedoucí projektové kanceláře), a to s akcentem na osobu projektového manažera -- vedoucího týmu. Výzkum byl realizován v telekomunikačních společnostech a jejich dodavatelských firmách. Celkem se ho účastnilo 224 respondentů. Takto získaná data bylo následně možno zobecnit a aplikovat na společnosti působící v IS/ICT v České republice. Závěr shrnuje přínosy práce pro rozvoj vědy (jak ve specifické oblasti projektového managementu, tak na obecné manažerské úrovni), přínosy pro praxi a dále přínosy pro pedagogiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.